SU deel 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Harpenau - WaarBenJij.nu SU deel 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Harpenau - WaarBenJij.nu

SU deel 1

Door: Lotte Harpenau

Blijf op de hoogte en volg Lotte

07 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Dag lieve lezers!

Ik ben er! Na maanden lange voorbereiding, dromen, zenuwen, voorstellingen en geregel ben ik er. Op dit moment ben ik op een spoedcursus antistress, dat bestaat hier namelijk niet, rennen en vliegen ook niet en even snel wat regelen al helemaal niet! Maar dat maakt allemaal niet uit want het eten is lekker!

Na een lange vlucht werden we netjes van het vliegveld gehaald en snel (heel snel) naar ons gezellige, nette en huiselijke huisje gereden.
De eerste dagen hebben we het cultureel erfgoed van Nederland bekeken zoals Fort Zeelandia, Fort Nieuw Amsterdam, plantage Laarwijk en de stoeptegels.

Aan de temperatuur van min 27 graden moet ik nog wel even wennen en aan de zon die mijn neus in 10 min een kleur geeft waar Pippo de clown jaloers op zou worden ook!

Naast de toerist uithangen hebben we ook de hoognodige spullen zoals een simkaartje, afwasborstel, klamboe enz. bij omoe (de chinese supermarktjes op iedere hoek) gekocht. Ook hebben wij kennis gemaakt met de directeur van het internaat waar wij (Mandy, Sarien en ik) 's avonds huiswerkbegeleiding gaan geven. Super leuke vent en heb er nu al echt zin in om daar te gaan helpen.

De stad Paramaribo is een hele andere wereld dan dat ik tot dusver heb meegemaakt. Het is er chaotisch druk, smerig, vol met mensen die de hele dag een beetje rondhangen en de gebouwen zijn tot mijn grote spijt erg vervallen en veel van hun glorie kwijtgeraakt. De mensen zijn wel erg vriendelijk en staan altijd voor je klaar als je iets wilt vragen of de weg weer eens kwijt bent.

Tot zo ver mijn eerste week in SU in vogelvlucht want mijn tijd in het internetcafe is aan zijn einde gekomen. Een meer uitgebreider en completer verslag komt als we internet in ons huisje hebben.

No spang en de groetjes!!


  • 08 Februari 2014 - 09:57

    Anita:

    Hey lieve reisgenoot van Mandy. Wat een drukke week al achter de rug.( Ondanks de relaxte tempo van de bewoners). Wij lezen graag met jullie mee heel veel plezier enne uut kiek`n hé. haha xxx

  • 09 Februari 2014 - 11:57

    Martin:

    Klinkt goed schat! Leuke avonturen! xx

  • 09 Februari 2014 - 12:25

    Sandra :

    Leuk om je avonturen te lezen. Succes met de start van het huiswerkbegeleiden.

  • 27 April 2014 - 12:05

    Simone Groeneveld:

    Fijn cultureel erfgoed: stoeptegels. Grappig verslag. Ik lees snel verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 17 Dec. 2013
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 6045

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 03 Juli 2014

Stage Suriname

Landen bezocht: