Lotte in Su deel 2 ;) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Harpenau - WaarBenJij.nu Lotte in Su deel 2 ;) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Harpenau - WaarBenJij.nu

Lotte in Su deel 2 ;)

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

20 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Het is week 2, Suriname en ik beginnen elkaar al beter te leren kennen. We doen rustig aan en we tasten elkaar een beetje af. Er komen zo af en toe wat verliefde kriebels in m'n buik en ik denk dat ik het echt leuk kan gaan vinden. Begrijpen doen we elkaar nog niet echt maar ach, elke relatie heeft zo z'n opstart probleempjes...

Afgelopen week konden we nog even de toerist uithangen en leuke dingetjes doen. Lekker zwemmen en milkshakes drinken bij hotel Torarica, plantage en natuurpark Peperpot* bezoeken en als klap op de vuurpijl een spectaculaire helikoptervlucht maken op Valentijnsdag!!!
De wandeling door het natuurpark Peperpot was echt geweldig! Het is alsof je midden in het tropisch regenwoud bent gedropt en een tocht van 6 km moet afleggen om weer in de bewoonde wereld terug te komen. Onderweg vliegen er allemaal aapjes door de bomen, loopt de een na de andere mega leguaan over het wandelpad en glipt er hier en daar een slangetje weg. Ook de prachtige tropische planten en bomen zijn indrukwekkend en laten je weer even beseffen dat je echt in de tropen bent.
Valentijn is in Suriname echt serious business en elke man wordt dan ook verplicht om zijn (buiten) vrouw volledig in de watten te leggen. Ik ben het daar natuurlijk volkomen mee eens en laat daar vanaf begin februari ook geen gras over groeien ( hè Martin?) maar voor één keer kreeg mijn fulltime Valentijn een jaartje vrij. Natuurlijk moest ik even slikken toen ik alle zoetsappige gelukzalig om mij heen zag, maar dat maakte ik goed door mijzelf te trakteren op een speciale Valentijns vlucht met een helikopter over Paramaribo!! Een ongelofelijk stoere ervaring die we niet konden laten schieten!
Maar oké, ik wil jullie natuurlijk niet buitensluiten wat betreft het nachtleven in Paramaribo en dus heb ik m'n hoge hakjes aangetrokken en zijn wij op onderzoek uitgegaan. Na grondige research zijn we erachter gekomen dat club Touché de place to be is op vrijdagavond. Taxi gebeld en na 20 min stonden we voor de deuren van ons eerste uitgaansavontuur. Nu is het zo dat ik altijd de kriebels in mijn buik krijg als ik voor het eerst een nieuwe tent binnen stap. Bij binnenkomst voelde ik mij dan ook weer het kleine meisje van 14 die eindelijk naar de Boogie Bar mocht maar geen idee had wat ze daar te zoeken had. Na 10 jaar bleek er weinig veranderd te zijn, we waren min 2 uur te vroeg(het was al half 1!!!), bestelde het verkeerde drankje ( je moet echt Borgoe met cola drinken) en wiegde maar verlegen op de totaal onbekende muziek heen en weer. Maar goed, het was een belevenis en na de 'ze kunnen me allemaal wat' peptalk die ik mijzelf gegeven had lekker de dansvloer opgegaan en een geweldige avond gehad.
Naast al dit geflierefluit moest er deze week natuurlijk ook iets nuttigs gedaan worden en dan wel in de vorm van huiswerkbegeleiding bij het Christoforus internaat* wat echt super leuk en gezellig is! We gaan 2 keer per week op de maandag en de woensdag hier naar toe om de kinderen met hun schoolwerk te helpen.
Ook stond de verhuizing van het vakantiehuis naar ons eigen huisje op de planning. Ons eigen huis was nog niet helemaal klaar om vanaf het begin in te trekken en daarom moesten we eerst even ergens anders logeren. Dit was echt een super leuk huisje met ons eigen buurtaapje Keesje. Ik ben inmiddels al helemaal in ons nieuwe huisje gewend en heb mijn kamer gezellig gemaakt met foto's, kaartjes en mijn prachtige fotokalender! Verder hebben we wat dingetjes moeten kopen om ons huisje helemaal compleet te maken en het is onmiskenbaar een dames huishouden geworden!
Verder moesten er nog kleine dingetjes geregeld worden zoals; een nieuwe wasmachine en de internetaansluiting. Helaas gaat dit laatste nog wel even duren (het is en blijft SU) tot die tijd hoppen we van Mac Donalds naar de Coffee corner en weer terug.


Verder gaat het z'n gangetje. De dagelijkse boodschapjes bij de Chinees, het 'wat gaan we vanavond nou weer eens eten' dilemma en de dag afsluiten met een Parbo Biertje zijn een aangenaam dagritme geworden. :)

Tot de volgende blog!!

xoxo

  • 20 Februari 2014 - 23:43

    Anita:

    Fijn dat je je toch weer even tiener kunt voelen en top dat je poep hebt aan iedereen en gewoon gaat dansen. En wat al veel ondernomen en gezien ben echt stik jaloers. Maar later als ik groot ben enz enz. Dus geniet. Ohja en succes natuurlijk met je stage dat hoort er ook bij dikke kus Anita ( ook voor Mandy en Sarina )

  • 27 April 2014 - 12:12

    Simone Groeneveld:

    Goede metafoor aan het begin. Leuk dat je allerlei aspecten van Suriname leert kennen. Een helikoptervlucht, dat kunnen niet veel mensen zeggen denk ik. Fijn dat je een eigen huisje hebt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 17 Dec. 2013
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 6053

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 03 Juli 2014

Stage Suriname

Landen bezocht: